Recensie: "Wil je mijn kamer zien?".
Thuisleven.com > Entertainment > Boeken > Kinderboeken > Recensie: “Wil je mijn kamer zien?”

Recensie: “Wil je mijn kamer zien?”

In de yogakamer doet mama een olifant na, terwijl de badkamer zwemles biedt. Yasmines tajines in de keuken en feestjes in de huiskamer maken van dit huis een levendige plek. Maar één deur heeft een geheim. Gluur door het sleutelgat en ontdek de verrassingen van “Wil je mijn kamer zien?

Wil je mijn kamer zien?

Stap binnen in een huis waar plaats is voor iedereen: zwangere mama’s, broedende meesjes, klussende zussen, Marokkaanse keukenprinsessen, appende opa’s, en zelfs walrussen zonder zwemdiploma. Elk vertrek vertelt een uniek verhaal, van muizen in de kelder tot een verstopte heks en een tevreden poes in het hondenhok. “Wil je mijn kamer zien?” onthult een wereld vol verrassingen en rijmpjes.

Wat vinden wij ervan?

Dit vrolijke verhaal is perfect voor voorlezen of zelf lezen vanaf zeven / acht jaar. De herkenbare situaties nemen je mee op een avontuurlijke reis door het huis. Je zoekt muizen in de kelder, voelt mee met de verstopte heks, en lacht om de poes in het hondenhok. Het boek daagt je uit om zelf een kamer aan te kleden, waardoor elk bezoek aan dit huis uniek wordt.

Dorien Bellaar heeft niet alleen de plattegrond van het huis verzorgd, maar ook prachtige kleurrijke tekeningen met bijzondere details. Ontdek de lijnen op de schalen in de keuken en de kleine insecten bij de planten in de serre. “Wil je mijn kamer zien?” past perfect binnen het thema van de Kinderboekenweek ‘Bij mij thuis’ en is een absolute aanrader!

Dwaal door de diverse kamers van “Wil je mijn kamer zien?” en voel je snel thuis in dit betoverende huis. De kleurrijke illustraties en verrassende verhalen maken het een boek dat de verbeelding prikkelt en perfect aansluit bij het thema van de Kinderboekenweek. Een absolute aanwinst voor elk boekenplank.

Wil je mijn kamer zien?
Auteur: Bette Westera
Illustrator: Naomi Tieman
EAN: 9789021483603
Uitgever: Volt
Leeftijd: vanaf 7 jaar

Welke kamer zou jij wel willen zien?

Foto’s: Miranda de Jong
#spon *affiliate

Ik ben de eigenaar van Thuisleven, getrouwd met Tom en samen hebben we vijf prachtige kinderen: Daan, Vera, Tim, Iris en Evi. Aangezien Tom meer dan een full-time job heeft, hebben wij er bewust voor gekozen dat ik thuis ben voor de kinderen. Thuis focus ik mij op allerlei zaken: financiën, koken, tuin en moestuin, schoonmaken, boodschappen maar ook speel en leer ik veel met de kinderen. Met de kennis als thuisblijf moeder hoop ik anderen te inspireren.