Ferrari- Zoek & Vind
Thuisleven.com > Entertainment > Boeken > Kinderboeken > Recensie: Ferrari- Zoek en Vind

Recensie: Ferrari- Zoek en Vind

Ontdek de wereld van Ferrari in dit stijlvol uitgevoerde zoekboek. Elke spread is een ingenieus zoekspel vol optische illusies, verrijkt met flapjes waaronder nog veel meer te ontdekken valt. “Ferrari zoek & vind” is het ultieme ontdekboek voor kleine en grote liefhebbers van (race)auto’s en alles wat daarbij komt kijken: de garage, accessoires etc. Ook als je niets met auto’s hebt is dit – mede door de modieuze retro wallpaper stijl – een fascinerend en spannend zoekspel.

Ferrari Zoek & Vind

Zoeken; soms krijgt Elin wel eens de opdracht om iets te zoeken van kwijt is. Ze loopt dan een rondje door de woonkamer en kijkt wat om haar heen en zegt dan: ‘ik kan ut niet vinden’. (Jammer dat u de intonatie niet kunt horen). Zoeken; dat is echt iets wat kinderen moeten leren. De spelletjes in dit boek zijn een leuke en goede oefening om kinderen systematisch te leren zoeken. Op elke bladzijde staat een opdracht om iets te zoeken. Zo zoek je bijvoorbeeld op de eerste dubbele bladzijde 6 steeksleutels. De bladzijdes zijn vol getekend met allemaal kleine tekeningen en de steeksleutels zijn nog kleiner getekend. Of op een andere dubbele bladzijde staan allemaal Ferrariwielen getekend, maar er staat Ć©Ć©n stuurwiel tussen. Zie die maar eens te vinden!

Op sommige bladzijden zijn dingetjes verstopt onder flapjes! Des te leuker en spannender maakt het de zoektocht naar waar je op zoek bent, want wat zou er onder het flapje zitten? Nee, de opdrachten zijn echt niet makkelijk, zelfs mama moet nog goed zoeken! De bladzijdes zijn goed gevuld met allerlei kleine plaatjes!

De vormgeving is prachtig, vooral als je echt een Ferrari liefhebber bent kijk je je ogen uit! De illustraties in het boek zijn mooi en gedetailleerd. Je raakt niet zomaar uitgekeken in dit boek. Sinds wij dit boek in huis hebben wil Elin (3,5) elke avond 2 of 3 van deze spelletjes doen. En wat doe ze het goed zeg! We merken wel dat ze een olifantengeheugen heeft, als ze eenmaal weet waar iets verstopt is, dan weet ze dat voor altijd. Op den duur zal dit boek minder spannend worden voor haar, maar dan mag Joas (1,5) deze spelletjes doen en leren zoeken & vinden.

Toch is het niet alleen maar positief wat we over dit boek te melden hebben. De kwaliteit van met name de flapjes viel mij erg tegen. De flapjes zijn van erg dun papier en kunnen daarom snel scheuren en dubbelvouwen. Dit is een beetje jammer, want zo’n prachtig boek wil je lang mee kunnen doen!

Boekinformatie

Titel: Ferrari Zoek & Vind
Illustrator: Veronica Pozzi