Het allermooiste boek over dinosauriërs
Thuisleven.com > Entertainment > Boeken > Kinderboeken > Recensie: ‘Het allermooiste boek over dinosauriërs’ van Gottmer

Recensie: ‘Het allermooiste boek over dinosauriërs’ van Gottmer

Mijn oudste heeft altijd een zwak gehad voor hele grote boeken. Hoe groter de boeken zijn, hoe leuker hij het vind om er mee te zitten en te pronken. Ik was dan ook zeer verbaasd over het grote pak dat de postbode mij afgelopen week overhandigde. Nieuwsgierig als ik was maakte ik het open en de jongens schreeuwden het uit van plezier. Tijdens ons half uurtje huiswerk/lezen na het avondeten zie ik mijn zoon dan ook blij met het grote boek aan tafel zitten

Het allermooiste boek over dinosauriërs

Dit indrukwekkend boek staat vol met informatie over de reusachtige reptielen dinosauriërs die miljoenen jaren geleden leefden op “onze” wereld. Alles wat in dit boek staat is gebaseerd op fossielen, de echte waarheid zou dus mogelijk iets anders geweest kunnen zijn. Echter geld dat voor elke dino film, boek of andere bronnen. Toch zijn de wetenschappers van tegenwoordig erg nauwkeurig en kunnen ze zelfs aan de vorm en grootte van een fossiel herleiden hoe groot een dinosaurus was. Zelfs wat voor geluiden ze maakten en hoe ze zich bewogen kunnen de wetenschappers herleiden. Best knap eigenlijk!

Afijn in dit boek staan hele bekende dinosauriërs afgebeeld, zoals de Tyrannosaurus rex, maar ook minder bekende, zoals de Elasmosaurus. Bovendien staat het boordevol informatie dat een waar genot is om te lezen. De informatie is elke keer kort en krachtig van stuk en zeer makkelijk te lezen door kinderen.

Vorig jaar zijn wij bij Continium naar de film van Sea Monsters geweest. Hier werd een verhaal verteld over o.a. de Ichthyosaurussen. Dit liet blijkbaar een grote indruk achter, na wat bladeren kwam mijn zoon namelijk naar me toe met de pagina van “Dollie” (zo werd hij in de film genoemd).
Nadat hij de pagina goed heeft bestudeerd begint hij bij het begin van het boek en leest en bekijkt de pagina’s zorgvuldig. Zijn interesse is zeker gewekt. Als ik vraag wat hij van het boek vind geeft hij aan dat hij het fijn vind dat er veel informatie in staat, maar ook dat hij het fijn vind er weinig tekst aanwezig is. Bovendien vind hij het groot lettertype prettig lezen en de vergelijking met een mens erg leerzaam.
Ik zou dus kunnen zeggen dat het boek een perfect iets is voor dino verzamelaars! Maar ook voor kinderen die graag een boek willen lezen waar ze makkelijk en snel door heen komen (en dan stiekem toch langer blijven “plakken” omdat ze het gewoon te leuk vinden).

Info en waar te koop

Het allermooiste boek over …
Auteur: Tom Jackson & Rudolf Farkas (ill.)
ISBN: 9789025767006
Uitgever: Gottmer Uitgevers Groep b.v.
Het allermooiste boek over dinosauriërs is o.a. bij Gottmer te koop voor €16,99

Lees meer over Dinosaurus speelgoed & cadeaus bij Mama Lies.

*** voor dit artikel hebben we een recensie exemplaar ontvangen ***

Ik ben de eigenaar van Thuisleven, getrouwd met Tom en samen hebben we vijf prachtige kinderen: Daan, Vera, Tim, Iris en Evi. Aangezien Tom meer dan een full-time job heeft, hebben wij er bewust voor gekozen dat ik thuis ben voor de kinderen. Thuis focus ik mij op allerlei zaken: financiën, koken, tuin en moestuin, schoonmaken, boodschappen maar ook speel en leer ik veel met de kinderen. Met de kennis als thuisblijf moeder hoop ik anderen te inspireren.