Recensie: ‘Taken’ – Seizoen 1 op dvd
Thuisleven.com > Entertainment > Boeken > Young Adult > Recensie: ‘Taken’ – Seizoen 1 op dvd

Recensie: ‘Taken’ – Seizoen 1 op dvd

Nu het buiten een stuk kouder wordt is het heerlijk om ’s avonds met een deken op de bank tv te kijken. Wij houden er van om samen een film te kijken of een hele serie te volgen. Helaas is het dan wel eens een probleem welke serie we gaan volgen aangezien mijn man niet echt van de vrouwenserie’s is en ik niet altijd dolgelukkig word van films waarin van het begin tot het einde alleen maar gevochten en geschoten wordt. Nu hebben we echter een serie gevonden die voor ons beiden er leuk is om te volgen: Taken.

‘Taken’ seizoen 1

De serie Taken is de voorloper van de films Taken met Liam Neeson en daarvan verschenen de films ‘Taken’ (2008), ‘Taken 2’ (2012) en ‘Taken 3′ (2014). Bryan Mills, gespeeld door Clive Standen speelt de hoofdrol in de serie en is een voormalige groene baret in het Amerikaanse leger. Tijdens de serie komt de jongere zus van Mills te overlijden door een wraakactie van een Argentijnse terrorist en drugsbaron waardoor hij een flink trauma oploopt die hij tijdens de rest van het seizoen moet zien te verwerken.

Zijn hoofddoel tijdens deze zeer spannende afleveringen is vooral wraak nemen op de Argentijnse terrorist die de dood van zijn zus op z’n geweten heeft. De CIA geeft Mills de keuze om zich bij hen aan te sluiten zodat zijn zus niet voor niets gestorven is. Per aflevering groeit hij meer naar zijn nieuwe team toe en samen krijgen ze steeds de lastigste opdrachten die het zeer de moeite waard maken om naar te kijken.

Mijn mening over ‘Taken’

Taken is een actie-serie maar het is zeer zeker niet zo dat er alleen maar geschoten en gevochten wordt. Er zit zeer zeker een verhaal in de serie en je moet echt je gedachten bij de serie houden, wil je het verhaal een beetje kunnen volgen. De afleveringen zijn zo opgebouwd dat je niet kunt wachten tot de volgende aflevering. En voor de dames onder ons, deze serie is helemaal niet vervelend om met je partner te kijken aangezien de CIA-agent Mills totaal niet erg is om naar te kijken. Kortom, het is een serie die voor veel mensen een aanrader is om te gaan volgen. Ik zie zelf het verband niet tussen de films en de serie Taken, maar dat maakt de serie er niet minder leuk om.

‘Taken’ seizoen 1 bestaat uit 3 dvd’s, is in november 2017 uitgebracht door Universal Pictures. De dvd’s hebben in totaal een speelduur van ongeveer 6,5 uur. De cast bestaat uit: Clive Standen, Jennifer Beals, Gaius Charles, Brooklyn Sudano, Moniqu Gabriela Curnen, Michael Irby, Jose Pablo Cantillo en James Landry Hébert.

*voor het schrijven van dit artikel hebben we een review exemplaar ontvangen*