Suzie Ruzie in het diepe
Thuisleven.com > Entertainment > Boeken > Kinderboeken > Recensie kinderboek: Suzie Ruzie in het diepe

Recensie kinderboek: Suzie Ruzie in het diepe

Met vier kinderen is het geen overbodige luxe om vaste rituelen in te bouwen. Zo heb je een structuur en weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Een van die rituelen is rondom bedtijd. Wassen, schoon ondergoed, pyjama aan, tanden poetsen, tanden na-poetsen en als afsluiter een verhaaltje voor het slapen gaan met een dikke knuffel en kus. Toch zijn er van die dagen dat ik er echt geen zin in heb. Voor die momenten vind ik prentenboeken ideaal, veel om te bekijken en te benoemen (door de kids) en weinig tekst om voor te lezen. Maar een ander boek waar ik als volwassene geen genoeg van kan krijgen is de serie van Suzie Ruzie. Elke keer weer beleeft dit meisje de meest aparte verhalen en liggen we in een deuk. We zijn dan ook zeer blij met het nieuwe avontuur dat Suzie Ruzie beleeft in “Suzie Ruzie in het diepe“.

Het verhaal

Suzie Ruzie beleeft een bijzondere dag, het is namelijk de eerste keer dat ze in het diepe mag. Uiteraard gaat dit niet geheel vlekkeloos en netjes. Ze plast onder de douche, ze rent over de tegels, ze gilt, zingt en springt in het diepe… Maar dat is nog niet het ergste ze plonst en spettert erop los tot grote overlast van de mede zwembad gebruikers. Dat is niet netjes en de badmeester vist haar uit het diepe en zet haar in het peuterbad.
Daar heeft Suzie echter helemaal geen zin in en ze bedenkt een werkend plannetje.. Maar of dat zo netjes is???

De verhalen van Suzie Ruzie blijvenĀ leuk. De illustraties in het boeken maken het geheel af. Mocht je als ouder even geen zin of tijd hebben om voor te lezen dan kun je de boeken ook goed aan de kleinere kinderen geven. De pagina’s zijn namelijk van karton (stevig) en kunnen dus tegen een stootje. Bovendien spreken de illustraties voor zich en is het zelfs zonder tekst een leuk boek om door te nemen.

Suzie Ruzie in het diepe
Auteur:Ā Jaap Robben, Benjamin Leroy (ill.)
ISBN:Ā 9789025766351
Uitgever: Gottmer Uitgevers Groep b.v.

* Voor deze review hebben we een recensie-exemplaar ontvangen *

Ik ben de eigenaar van Thuisleven, getrouwd met Tom en samen hebben we vijf prachtige kinderen: Daan, Vera, Tim, Iris en Evi. Aangezien Tom meer dan een full-time job heeft, hebben wij er bewust voor gekozen dat ik thuis ben voor de kinderen. Thuis focus ik mij op allerlei zaken: financiƫn, koken, tuin en moestuin, schoonmaken, boodschappen maar ook speel en leer ik veel met de kinderen. Met de kennis als thuisblijf moeder hoop ik anderen te inspireren.