Cooking Star Restaurant
Thuisleven.com > Entertainment > Games (Nintendo, PC, Playstation, etc.) > Recensie: Cooking Star Restaurant (Nintendo Switch)

Recensie: Cooking Star Restaurant (Nintendo Switch)

In deze tijd kijken we allemaal uit naar de heropening van restaurants. Om alvast in de juiste sfeer te komen kun jij vanaf heden de deuren openen van je eigen restaurant dankzijĀ My Universe:Ā CookingĀ StarĀ Restaurant!Ā In deze game, die voor de PlayStation 4 en de Nintendo Switch verschijnt, kan jij jeĀ restaurantĀ van A tot Z naar eigen smaak managen.

Cooking Star Restaurant

Trek je mooiste schort maar aan en de pannen tevoorschijn! Want in Cooking Star Restaurant ben jij de gepassioneerde chef-kok. Om meester-kok te worden moet je vele challenges overwinnen. De volgende onderdelen helpen jou om de master chef te worden vanĀ CookingĀ StarĀ Restaurant:

• Een uniek culinair avontuur
    Leer hoe je meer dan 30 verschillende gerechten van over de hele wereld kunt bereiden en laat je adviseren door geweldige koks!
  • Talloze minigames
    Beoefen verschillende kookvaardigheden door middel van minigames en doe je best om al je klanten tevreden te stellen.
  • Ontgrendel recepten
    Ontgrendel nieuwe recepten en word de beste chef-kok van de stad!
  • Zorg voor je klanten
    Verwelkom je klanten, besteed aandacht aan hun verzoeken om hen de best mogelijke culinaire ervaring te bieden.

My Universe:Ā CookingĀ StarĀ RestaurantĀ is verkrijgbaar voor de PlayStation 4 en de Nintendo Switch.

Onze ervaring

Als eerste maak ik kennis met Louise en niet snel daarna met Michael. Michael is een Amerikaanse chef-kok en staat te popelen om in mijn restaurant, Di Rienzo*, aan de slag te gaan. Nadat ik hem de keuken heb laten zien loop ik terug naar Louise. Ze wilt graag een van de gerechten proeven. Vanaf dat moment ga ik als restaurant eigenaar en chef-kok aan de slag door bestellingen op te nemen, gerechten klaar te maken en serveren, tafels schoon te maken en nieuwe gasten te ontvangen.

Hoe beter ik een gerecht klaar maak des te meer punten ik ontvang in de vorm van koksmutsen.

* Ik heb voor de restaurantnaam Di Rienzo gekozen omdat dit een van de restaurants is geweest waar we hebben gegeten tijdens ons verlovingsreisje in Rome.

Opbouw van het spel

Cooking Star Restaurant

In het begin is het spel natuurlijk nog vrij eenvoudig. Je ontvangt steeds ƩƩn of twee klanten en de bestellingen zijn makkelijk en snel te maken. Naarmate de levels stijgen ontvang je meerdere gasten en zullen er ook meerdere tafels bezet worden. Tijdens de voortgang van een niveau krijg je ook nieuwe aspecten uit het spel vrijgespeeld. Denk hierbij aan nieuwe gerechten (Van Japan, Frankrijk en Italiƫ tot de Verenigde Staten of zelfs India) en meer tafels (in andere gedeeltes van het restaurant).

Omdat elke keer in beeld aangegeven wordt welke knoppen je in moet drukken is het spel erg makkelijk te spelen voor zowel jong als oud. Hierdoor merk ik dat ik zelf al vrij snel “klaar” ben met het spel omdat het iets te simplistisch is, echter mijn dochter van 10 en zoon van 12 vinden het maar wat gaaf en spelen dagelijks. Vooral een nieuw niveau bereiken en weer wat nieuws mogen doen geeft ze telkens weer een nieuwe motivator om te blijven spelen.

Ze zouden het spel nog leuker hebben gevonden als ze het tegelijkertijd konden spelen waarbij een de gerechten maakt en de andere kan serveren en gasten kan ontvangen om zo nog sneller door het spel heen te hoppen.

Kijk jij uit naar het moment waarop restaurants weer open gaan?

Ik ben de eigenaar van Thuisleven, getrouwd met Tom en samen hebben we vijf prachtige kinderen: Daan, Vera, Tim, Iris en Evi. Aangezien Tom meer dan een full-time job heeft, hebben wij er bewust voor gekozen dat ik thuis ben voor de kinderen. Thuis focus ik mij op allerlei zaken: financiƫn, koken, tuin en moestuin, schoonmaken, boodschappen maar ook speel en leer ik veel met de kinderen. Met de kennis als thuisblijf moeder hoop ik anderen te inspireren.