Bridget Jones's Baby
Thuisleven.com > Entertainment > Film & Series > Familie > Recensie: Bridget Jones’s Baby

Recensie: Bridget Jones’s Baby

Bridget Jones Diary (2001) en The Edge of Reason (2004). Wie kent deze films van Bridget Jones niet? En na 12 stille jaren laat Bridget weer van zich horen. Sinds het najaar kunnen we weer van haar genieten met een nieuwe film. Bridget Jones’s baby.

Bridget Jones

Voor mij was het lang geleden dat ik naar een film van Bridget Jones had gekeken. De film gaat verder waar ze de vorige keer min of meer was geëindigd. Maar hoe eindigde de laatste film ook al weer? Waar waren we gebleven? Het stond niet meer zo helder op mijn netvlies. Daarom was het even omschakelen en graven toen de film begon. En dan zie je Bridget zitten. Heel zielig, home alone, op de bank haar verjaardag te vieren. Met in haar hand een cupcake, met daarop een zielig brandend kaarsje, blikt Bridget terug. Op de achtergrond klinkt het nummer ‘All by myself’. Goed over nagedacht en helemaal passend bij Bridget, en ja hoor voordat ik het wist zat ik in de film.

Bridget Jones’s Baby

Bridget is inmiddels 40, de relatie met Mark Darcy is uit, en ze is weer single en daarom dus alleen met haar verjaardag. Ze besluit om niet in het negatieve te blijven hangen en gaat zich richten op haar baan als producent van een nieuwsprogramma. Ze gaat uit met vrienden, ze geniet van het leven. Het lijkt of Bridget alles goed voor elkaar heeft…Tot ze door een vrijgezelle vriendin wordt meegenomen naar een festival. En daar ontmoet ze een onweerstaanbare Amerikaanse man: Jack. Een heel andere type dan haar ex Mark Darcy. Alles wat de Britse Darcy mist, maakt de Amerikaanse Jack weer goed. Ze hebben het gezellig samen. Zou het wat gaan worden tussen deze twee? Een week later komt Bridget bij een doopdienst Mr. Darcy weer tegen. En ook dan lijkt er toch weer een vonkje over te gaan, of toch niet?

Maar dan geheel ongepland blijkt Bridget zwanger te zijn. Alleen…van wie is het kind? Van Mr. Darcy of van die onweerstaanbare Jack? Bridget weet het zelf ook niet! Beiden hebben 50% kans! En dan wordt je meegenomen in de verhaallijn. Deze is leuk, de spanning zit er goed in. Want wie is de vader? En gaat ze een relatie aan met de vader? Of besluit ze om alleen voor het kindje te zorgen? Tot het laatst vraag je je af hoe het gaat aflopen. Het is een heerlijke film om met vriendinnen te kijken. Je kunt weer samen lekker lachen, er zitten genoeg komische stukken in de film om de slappe lach te krijgen. Een goede film voor een heerlijke meidenavond!

Vanaf vandaag is de film te verkrijgen op dvd of blu-ray. De film duurt 125 minuten, de kijkwijzer is 12+. Wil je nog overtuigd worden? Bekijk dan de trailer van Bridget Jones’s Baby en bestel hier een exemplaar.

Hebben jullie de film al gezien? Wat vonden jullie ervan?

* Voor dit artikel hebben wij een review exemplaar ontvangen *