Recensie: Panda op het Potje.
Thuisleven.com > Entertainment > Boeken > Kinderboeken > Recensie: Panda op het Potje

Recensie: Panda op het Potje

Zindelijkheidstraining; bij Elin was het een aantal jaar geleden zo gepiept. We hebben toen bewust gewacht tot na de geboorte van Joas en de daaropvolgende verhuizing. Tegen de tijd dat ze bijna 2,5 jaar was zijn we begonnen met de zindelijkheidstraining. Ze was er duidelijk aan toe. Bovendien merkten we gelijk al dat ze de volgende ochtend een droge luier had. Binnen een week tijd was ze dus dag en nacht zindelijk. Op een enkel ongelukje na natuurlijk.

Joas is nu 2 jaar en 3 maanden. We zetten hem al een hele poos zo af en toe eens op het potje, maar we willen pas met de zindelijkheidstraining beginnen als hij 2,5 Ć  3 jaar. In ieder geval als het weer wat minder koud is. Maar daar denkt Joas anders over. Drie weken geleden begon hij er zelf mee. Steeds maar weer wilde hij op het potje of op de wc en hij deed er ook netjes zijn plasje in. Urenlang gaat het goed, totdat hij het ineens zat is en een luier om wil. Zo gaat het nu al 3 weken. Echt doorpakken vind ik op een of andere manier nog best lastig. Na ja, misschien toch dan gewoon maar doen…

Panda op het potje

Voor kinderen zijn er diverse boekjes op de markt die helpen bij de zindelijkheidstraining. Pasgeleden ontving ik zo’n boekje: Panda op het Potje. Het is een kartonnen boekje en het heeft welgeteld 64 woorden (als ik goed geteld heb šŸ˜‰ ). Panda krijgt een cadeautje, maar als hij het openmaakt weet hij echt niet wat het nu is en wat hij ermee moet. Panda probeert allerlei dingen. Tot zijn vriendjes komen! Zijn vriendjes willen er op gaan zitten, maar nijlpaard is te groot en pinguĆÆn is te klein. Zo panda er wel op passen.

Mijn mening van Panda op het Potje

Ik vind dit boekje een eenvoudig maar een ontzettend leuk boekje. Het heeft niet veel tekst, maar wel precies genoeg tekst om het verhaal duidelijk te maken. De illustraties zijn leuk, vrolijk en duidelijk. Er worden mooie kleuren gebruikt. Voor kinderen wordt na het lezen van het boekje dan ook duidelijk waar een potje voor bedoeld is. Het boekje is van stevig karton gemaakt en daarmee zeer geschikt voor kinderen om ‘zelf’ te lezen. Het boekje is niet te dik, dus wil je het voorlezen, kun je het boekje in Ć©Ć©n keer uitlezen, zonder dat het te lang duurt. De plaatjes ondersteunen goed de tekst en je kunt met je kindje bespreken wat er op te zien valt.

Hopelijk kunnen wij, net als Panda, gauw zeggen: DAG LUIER!

Productinformatie

Titel: Panda op het Potje