Thuisleven.com
Thuisleven.com > Lifestyle en Interieur > Kinderen > Thule Spring getest in Rome

Thule Spring getest in Rome

Voor onze stedentrip naar Rome zijn wij op zoek gegaan naar een goede buggy die comfortabel is op alle manieren. Tijdens onze zoektocht krijg ik van Thule de vraag of ik de Thule Spring wil testen. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen ook krijgen we er nog wat accessoires bij om ons van nog meer gemak te voorzien. In dit artikel deel ik mijn bevindingen met het maken van een stedentrip met baby en zie je meteen waar de wagen geschikt voor is en waar niet. Snel lezen dus!

Thule Spring opbouwen

Reflective Wheel Kit aanbrengen

Ruim een week voor we op vakantie gaan ontvang ik een grote Thule doos, hierin vind ik de volgende artikelen:

• Thule Spring en Thule Spring Canopy. De Canopy is in meerdere kleuren verkrijgbaar en je kunt zelf een keuze maken, wij hebben de majolica blauw gekozen.
  • Rain Cover
  • Reflective Wheel Kit
  • Cup Houlder
  • Leg Rest
  • Footmuff

En we kopen er zelf een Travel Bag bij.

Bij elke doos / verpakking is een gebruiksaanwijzing meegeleverd. Veel zal al vanzelf wijzen, zoals de Footmuff en de Rain Cover maar er zijn een paar dingen waarbij de gebruiksaanwijzing toch wel handig is, zoals de Reflective Wheel Kit en de Leg Rest. Alles bij elkaar opgeteld heb ik de wagen met accessoires binnen een half uur opgebouwd.

Kinderwagen in Travel Bag stoppen

Daar staat hij dan te wachten tot hij in gebruik wordt genomen

Ik dacht dat het mij wel zou lukken om binnen een mum van tijd en zonder beschrijving de kinderwagen in te klappen en in de Travel Bag te krijgen. Dat viel toch een beetje tegen. Zelfs met de gebruiksaanwijzing erbij is het een uitdaging om de kinderwagen en accessoires samen in de tas te krijgen. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen en wel op de volgende manier:

1. Wielen eraf halen.
  2. Raincover, Cup Houlder eraf halen.
  3. Leg Rest omlaag.
  4. Thule Spring met Footmuff en Leg Rest nog aan de wagen inklappen en in de tas stoppen.
  5. Raincover en Cuphoulder op een leeg plekje in de tas plaatsen.
  6. Wielen in een plastic zak stoppen en deze erboven op leggen.
  7. Tas dichtmaken.

En dan had ik zelfs nog wat ruimte over waardoor de tassenhaak en Dooky Buggy Organizer ook mee kunnen.

Thule Spring het vliegtuig in

Kinderwagen in elkaar zetten

Nu ik weet hoe de kinderwagen makkelijk in- en uitgepakt kan worden oefen ik het nog een paar keer voor we daadwerkelijk vertrekken. Immers op een vliegveld is het meestal druk en mocht er ergens vertraging op lopen dan is het wel zo prettig dat je dan niet nog eens hoeft uit te zoeken hoe het ook alweer ging.

Dat oefenen blijkt een schot in de roos want eenmaal aangekomen bij de incheckbalie krijgen we de melding dat de kinderwagen alleen mee mag als deze uitgeklapt is. Terwijl de andere bagage ingecheckt wordt haal ik de kinderwagen uit de tas en bouw hem op. Zowel de tas als de kinderwagen krijgen een label en we krijgen de instructie om net voor we aan boord gaan de kinderwagen in te klappen en in de tas te stoppen.

Bij de douane moeten we de kinderwagen leeg halen en wordt deze gecontroleerd op onder andere drugssporen. Na goedkeuring lopen we door naar de gate en klappen de kinderwagen in om hem weer in de tas te krijgen. Ook nu gaat het weer helemaal soepel en mensen staan verbaasd te kijken, dat zo’n uitgebreide wagen in de tas past. Net voor we het vliegtuig instappen zetten we de kinderwagen neer en we nemen plek in het vliegtuig.

Yeah we zijn in Rome

Thule Spring het vliegtuig in
Kinderwagen met tassen en koffers

Na een soepele vlucht en mooie landing wachten we tot we uit mogen stappen. Evi heeft niks van de vlucht meegekregen, die heeft namelijk de hele vlucht lang aan de borst gehangen en geslapen. Perfecter kan toch niet? Volgetankt stop ik haar in de draagzak en lopen we naar de bagagecarrousel. Dit duurt altijd weer langer dan verwacht. Gelukkig wordt het wachten beloond en ontvangen we alle bagage, inclusief kinderwagen, weer terug.

We pakken de kinderwagen weer uit en zetten er wat bagage op. De winterjassen trekken we uit, want hier is het gewoon 25 graden. Aangezien Evi weer slaapt laten we haar in de draagzak zitten. Met de reis die nog komen gaat is dat wel zo handig.

Next stop hotel Barberini

Onderweg naar de trein

Van Vliegveld Fiumicino nemen we de stoptrein naar Roma Porta S. Paolo, hier stappen we over in de stoptrein naar Roma Termini. Nu is het nog een 20 minuten lopen naar ons verblijf voor de komende week: hotel Barberini. Hotel Barberini is een viersterren hotel dat tegenover het 17e eeuws paleis Palazzo Barberini ligt. Iets verderop ligt Piazza Barberini, dit is een laat-middeleeuws plein met in het midden de 17e-eeuwse Tritonfontein van Gian Lorenzo Bernini. Mocht je kinderen hebben dan is het een aanrader om de boeken “Het geheim van de gillende geraamtes” en Het “geheim van de afgebeten vingers” met ze te lezen.

Enfin na het inchecken zetten we alle spullen in de kamer en gaan we de stad in om wat te eten. Verkennen is overigens niet meer nodig, we kennen Rome intussen blindelings.

Wandelen door de stad

Piazza Navona
16e-eeuwse marmeren fontein met mythologische cherubijnen en Neptunus die met een octopus vecht

Het allermooiste in Rome is Rome zelf. Het maakt niet zoveel uit in welk gedeelte van de stad je je begeeft, overal is wel iets te zien. We nemen de dag na aankomst dan ook uitgebreid de tijd om van het weer en de stad te genieten. De taal, het eten, de oudheid… Ja wij krijgen er geen genoegen van. Echter voor de meest bekende bezienswaardigheden moet je toch meer in het centrum zijn.

Zoals je op de foto hierboven ziet zijn er veel cobblestones in Rome. Zo nu en dan ontbreekt er wel eens een steen of meerdere. Als je eens niet goed op de weg let dan zijn dat de momenten waarop je in Ć©Ć©n keer stil staat met de driewieler.

Oudste weg van Rome

Via Latina

Naast de Via Appie (oudste, bestaande weg van Rome) waar voor 312 voor Christus de aanleg van werd gelegd vinden we per toeval de Via Latina. De Via Latina is 338 voor Christus aangelegd en is daarmee nog ouder dan de Via Appia. Een klein gedeelte van deze oude straat is weer vrij gelegd en uiteraard kan ik het niet laten om er met de wagen over heen te rijden, zie hierboven. We hebben er ook een korte film van gemaakt en deze is te bewonderen op ons instagram kanaal. Bekijk vooral ook even de andere filmpjes uit de map.

Bezienswaardigheden (Pantheon, Colosseum, Markten Van Trajanus, Forum Romanum, Engelenburcht, etc.)

Pantheon

Als wij horen dat mensen voor een weekendje naar Rome gaan dan schudden we onze hoofden al. Nee Rome kun je echt niet in drie dagen zien mensen! In de paar jaar dat we nu al naar Rome gaan ontdekken we steeds weer nieuwe dingen. Daarnaast hebben we soms ook gewoonweg geluk. Zo werden we dit keer uitgenodigd om een projectiefilm te bewonderen bij de Markten van Trajanus en mochten we bij de Tempel Van Hadrianus naar binnen.

Overal waar we met Evi komen wordt het pad vrij gemaakt. Zelfs voor het verschonen van een luier wordt man en macht erbij geroepen zodat er een schone plek is waar ik haar kan verschonen. Bij restaurants kiezen we graag voor een tafel ergens achteraan in een hoek en het liefst binne in verband met borstvoeding, Staat er iets in de weg dan wordt er vrij pad gemaakt.

Er is slechts Ć©Ć©n plek in Rome waar we de kinderwagen voor in het hotel hebben laten staan en Evi in de draagzak hebben meegenomen en dat was voor de Engelenburcht. Ondanks het lage aantal besmettingen zijn er toch nog wat Coronamaatregelen. EĆ©n daarvan zijn de strikte voorwaarden om ergens naar binnen te mogen gaan (Green Pass en temperatuurmeting) en een ander zijn soms de verplichte looproutes. In de Engelenburcht is zo’n verplichte looproute en zodra we die aan het bewandelen zijn is ook duidelijk waarom de wandelwagen niet mee kan. De trappen en kleine deuropeningen maken het gewoonweg niet mogelijk om de wagen mee naar binnen te nemen. Mocht je toch de wagen meegenomen hebben dan is deze onder te parkeren.

Wat vinden wij ervan?

Binnenplein

Met gemiddeld 20 kilometer per dag wandelen hebben we de wagen goed leren kennen. Onze baby is nog net geen 6 maanden, echter dankzij de meegeleverde Leg Rest en het feit dat het zitje vrijwel geheel plat kan liggen is een mooi ligbed zo gemaakt. Met de temperatuur van zo’n 25 graden is het niet nodig om de voetenzak te gebruiken. Toch gebruiken we het onderste gedeelte ervan zodat Evi net iets zachter ligt. In de avonden koelt het wat meer af en dan ritsen we het bovenste gedeelte erop.

De vijf punts gordel is het enige dingetje aan de Thule Spring dat ik iets minder handig vind. In plaats van 2 keer klikken om haar vast te krijgen, bestaat het gordeltje uit 4 uiteindes die in het middenstuk geschoven en geklikt moeten worden.

Het inklappen van de wagen gaat super eenvoudig, even het voetgedeelte omhoog halen en de greep pakken. Hiermee is het dus ook onmogelijk om de wagen in elkaar te vouwen terwijl er nog een kind in zit. Het uit elkaar klappen gaat net zo makkelijk: even de beveiliging aan de zijkant los maken en de wagen klapt al open. Ook de wielen zijn eenvoudig van de wagen te verwijderen. Je moet wel even weten waar je moet zoeken dus bij de eerste keren even de gebruiksaanwijzing erbij pakken.

Vanwege de drie wielen is hij lekker makkelijk overal door heen te rijden. Het voorste wiel is volledig draaibaar en daardoor kom je door alle bochten soepel heen. En als er eens een gat in de weg is dan rijd je er dus ook makkelijk omheen. Wil je liever dat de wagen rechtdoor rijd (bijvoorbeeld op het strand) dan is het wiel te fixeren.

Dat deze wagen als city stroller wordt verkocht snappen wij als geen ander!
Dankzij de lekvrije foambanden hoeven we ons namelijk geen seconde bezig te houden met lekke banden, wel zo prettig als je vele kilometers van huis bent. Tevens heeft de wagen een mooie opbergmand waar onze verzorgingstas, 2 vesten en 2 drinkflessen met gemak in passen. Ook proppen we er de draagzak met regelmaat bij (Evi wilt niet de hele dag door in de wagen liggen en dus wisselen we wel eens af met dragen).

Aan de duwstang hebben we de Dooky Buggy Organizer hangen. Hier ligt mijn gsm in (in het vakje achter de rits), stoppen we met regelmaat de entreetickets of folders in en ligt het fototoestel in. Naast de organizer hebben we ook een tassenhaak, hierin hebben we de band van het fototoestel ingehaakt zodat een voorbijganger de camera niet zomaar mee kan nemen. Om het niet helemaal opvallend te maken liggen er wat spuugdoekjes overheen. Tevens handig als we eens wat kopen en ergens een tas kwijt willen.

Al met al is dit een zeer luxe wagen waar we de komende jaren nog heel veel plezier aan gaan beleven.

Informatie Thule Spring

Sint pietersplein

Draagvermogen: 29 kilo.
Gewicht 9,5 kilo.
Opgevouwen afmetingen: 32 x 45 x 67 cm.
Doorrijdbreedte deur: 59,9 cm.
Veiligheidsgordel: 5-punts
Aantal kinderen: 1 en eventueel een extra op de Thule Spring Glider Board
Voldoet aan de veiligheidsnormen

Nog even alle voordelen op een rij:

• Snel en eenvoudig met Ć©Ć©n hand op te vouwen met een kind op de arm.
  • Met Ć©Ć©n hand verstelbare duwbeugel voor een perfecte pasvorm.
  • Compact opvouwbaar en blijft vanzelf rechtop staan voor makkelijk dragen, vervoeren en opbergen.
  • Zwenkend voorwiel met ophanging dat kan worden vergrendeld in een vaste stand voor een comfortabele rit overal heen.
  • Zonnekap met ventilatiegaten en kijkvenster van doorzichtig gaas zorgt ervoor dat uw kleintje bij elk weertype comfortabel zit (zonnekap apart uit te kiezen).
  • Achteroverhellend zitje voor gemak en dutjes onderweg.
  • Opstapvoetsteun maakt het gemakkelijker voor oudere kinderen om zelf in de kinderwagen te klimmen.
  • Verstelbaar zonnekap met ingebouwd verlengstuk dat tegen een laagstaande zon afschermt met UPF 50+ UV-bescherming (zonnekap apart uit te kiezen).
  • Lekvrije foambanden van 8,5″ voor een soepele rit op ruwer terrein.
  • Vijfpuntsgordel voor een veilige rit.

En als laatste nog wat foto’s en een video als afsluiter

Thule Spring Leg rest
Thule stroller cup holder
Thule Spring het Colosseum in
Thule spring onderweg
Thule Spring onderweg

Lees ook:

Miranda

Ik ben de eigenaar van Thuisleven, getrouwd met Tom en samen hebben we vijf prachtige kinderen: Daan, Vera, Tim, Iris en Evi. Aangezien Tom meer dan een full-time job heeft, hebben wij er bewust voor gekozen dat ik thuis ben voor de kinderen. Thuis focus ik mij op allerlei zaken: financiƫn, koken, tuin en moestuin, schoonmaken, boodschappen maar ook speel en leer ik veel met de kinderen. Met de kennis als thuisblijf moeder hoop ik anderen te inspireren.