Thuisleven.com > Boeken & Films (baby's, kinderen en tieners) > ‘Een plekje voor een welpje’ 4+

‘Een plekje voor een welpje’ 4+

Het is elke keer weer een hele kluif om juist dat ene boek te vinden dat de interesse van je kind vangt. Zo heb je boeken waarbij je je eigen fantasie moet gebruiken en zijn er boeken met zoveel illustraties dat je aan de hand van de prenten nog een eigen spel of verhaal eraan vast kunt hangen. Afhankelijk van waar je kind van houdt zoek je op die manier, samen, een leuk boek uit.

Een plekje voor welpje

Op een mooie zonnige dag in Afrika wordt Aap plotseling wakker van een een huilend geluid. Vliegensvlug gaat Aap erop af, hij vindt geen mensenkind maar een klein panterwelpje. Aap besluit het welpje mee te nemen naar zijn vrienden.  Giraf buigt zicht langzaam naar het welpje toe en zegt dat een pantermoeder haar kind nooit zomaar alleen achterlaat, bovendien geeft Giraf aan dat er niet genoeg blaadjes aan de bomen hangen als voedsel. Neushoorn is bang dat het welpje iedereen op eet zodra hij groot is. Zebra vindt dat vacht van het welpje heel anders dan die van de Zebra’s en is bang dat hij ze in gevaar brengt. Olifant heeft al een kind en vind dat genoeg. En zo weet Aap zich geen raad, het welpje achter laten is toch geen optie? Er ontstaat gekibbel en het welpje gaat er vandoor…
Waar zou het welpje naar toe gaan?

Mijn mening

Dit boek is voorzien van prachtige illustraties in ecoline die het boek net dat beetje extra geeft. Zo is niet alles strak afgewerkt met een zwart randje, lopen kleuren mooi in elkaar over en gebeurt er heel erg veel maar toch ook weer niet. Het verhaal speelt zich af in Afrika en dat laten de illustraties ook zo goed mogelijk zien. Je zou haast kunnen zeggen dat je Afrika opsnuift zodra het boek opengeslagen wordt. Het is een lekker pakkend verhaal en de kinderen leggen de link al snel met een bekend Disney verhaal… Of dit een pluspunt of een minpunt is ben ik nog niet over uit.

Les ook Prinses Arabella en Omi

Info en waar te koop

Auteur: Mylo Freeman
Illustrator: Mylo Freeman
Uitgever: De Eenhoorn
Geschikt vanaf: 4 jaar
Het boek is hier te koop voor € 14,50

DE WINACTIE

Wij hebben dit boek met veel liefde en plezier gelezen en gaan er nu een ander gezin heel erg blij mee maken! Wil jij dit boek winnen laat dan onder deze blog een leuke reactie achter en voorzie dat van je naam en e-mail adres.

Om extra winkansen te creëren kun je ons volgen op:
FacebookTwitter, Instagram en/of Pinterest.
Ook krijg je extra kansen als je Thuisleven actief volgt, laat gerust reacties achter zodat we dit ook kunnen zien

Wij zullen op 26 april 2017 een winnaar loten.

*** voor dit artikel hebben we een recensie exemplaar ontvangen ***

Verloofd met Tom, moeder van Daan, Vera, Tim, Iris en Evi.
Ik ben dol op koken en bakken. Op Thuisleven zal je dan ook met regelmaat een nieuw recept voorbij zien komen. Verder houd ik van vakanties, dagje uit, winkelen, de zon, gamen, kinderboeken (voor) lezen en spelletjes spelen/gamen.