Thuisleven.com
Thuisleven.com > Er op uit > Dagje weg > De lente en zomer bucketlist van onze tweeling

De lente en zomer bucketlist van onze tweeling

Enige tijd geleden waren we met onze tweeling onderweg naar een afspraak en we besloten om ons onderweg bezig te houden met iets leuks. Op deze manier lijkt de rit namelijk altijd een stuk sneller te gaan en je hebt weer wat gesprekken samen. En van onze kinderen kwam met het idee om een bucketlist te maken. Normaal zullen er weinig vierjarigen zijn die weten wat dat is maar wij hadden ze dat geleerd dankzij de Mytimingcards, dat was immers een van de leuke opdrachten die op de achterkant stond. De kinderen werden razend enthousiast en de ideeƫn vlogen ons dan ook om de oren. Zo hadden zoveel leuke ideeƫn, maar het grappige was dat de meesten daarvan geen tot weinig geld kostten. Dat wil zeggen dat we dus toch iets goed gedaan hebben in de opvoeding door ze ook dingen te leren waarderen die geen geld kosten. Wat zagen Lucas en Eva graag terug op onze bucket list?

Boten kijken aan de Maas

De kinderen hebben net als ik echt iets met water en vinden het prachtig om daar te kijken. Vooral als er grote containerschepen of binnenvaartschepen voorbij komen kijken ze hun ogen uit. Het eerste waar ze naar kijken is of er toevallig een auto op het dek van het schip staat, want dat is stoer! En bij elk schip dat voorbij vaart vragen ze tegenwoordig of die ook bij ome Danny op het werk komt. Toevallig hadden we laatst een foto doorgestuurd van een schip dat bij ons in de sluis lag waarvan de schipper de dag erna inderdaad bij ome Danny was. De schipper vond het erg leuk om te horen dat hij de dag ervoor gespot was door onze tweeling šŸ™‚

Schatzoeken in de Groote Peel

Als we de kinderen zelf laten kiezen gaan ze heel graag naar de Groote Peel in Ospel. Dan nemen we een rugzak mee met broodjes, maar ook materialen om schatten te zoeken zoals een vergrootglas, de natuurspeurboeken van De Gruffalo en eventueel een spiegel. Als we gaan dan rijden we op tijd weg zodat we op ons gemak kunnen lopen. We kijken daar altijd even bij de plaats waar vaak kikkers te vinden zijn, in bepaalde perioden hoor je ze al vanaf de parkeerplaats flink tekeergaan. Uiteraard lopen we na de gewone wandelroute ook nog het Kabouterpad als mijn energie dat toelaat. Dat deel vinden ze echt het allerleukst.

Vliegtuigen kijken bij Eindhoven Airport

Al sinds de kinderen rechtop in een buggy kunnen zitten rijden we een paar keer per jaar naar Eindhoven Airport om vliegtuigen te kijken. Ze vinden het bijzonder hoe de vliegtuigen opstijgen en landen en hebben daar dan ook veel vragen over. Daarnaast is het een ochtend of middag uit waarbij we ook altijd wat lekkers meenemen. Ook combineren we het regelmatig met een bezoekje aan omie de toevallig ook in Eindhoven woont. Het is overigens ook jeugdsentiment want wij gingen vroeger met onze opa al vliegtuigen kijken en hebben zelfs ooit een rondvlucht in een Cessna. Dat is iets dat gelukkig nog wel is blijven hangen ondanks mijn slechte geheugen.

Naar de kermis met de trein

De kinderen weten dat we elk jaar een keer met de trein gaan, dat is standaard. Vanaf het moment dat ze echt het besef hebben gehad zijn we elk jaar een keer met de trein naar Park Hilaria gegaan. Park Hilaria is een grote kermis net buiten het centrum van Eindhoven, op loopafstand van het station. Helaas voor ons is het serieus elk jaar zo dat het regent. Op het moment dat we de deur uit gaan en in de trein zitten is het droog, als we uitstappen begint het te regenen dat het giet. Daarnaast is het elk jaar zo dat het ophoudt met regenen op het moment dat we de trein in stappen. Typisch is dat hƩ?

Kamperen

Afgelopen Vaderdag zijn we voor het eerst met ons gezin gaan kamperen, de kinderen wilden dat al zo ontzettend lang. We hebben wel even gekeken hoe we dat konden doen met mijn gezondheid en dus boekten we een kampeerbungalow bij Oostappengroep De Berckt in Baarlo. Dit park is compleet in de stijl van Ridders en is dus zeker een aanrader. Ondanks het feit dat mijn man nooit wilde gaan kamperen heeft ook hij het heel erg naar zijn zin gehad en zijn we van plan dit vaker te gaan doen.

Zwemmen en midgetgolf op vakantie

Onze kinderen zijn helemaal dol op zwemmen en kunnen dan ook niet wachten tot ze op zwemles mogen. Helaas moeten zij nog ongeveer een half jaartje wachten en tot die tijd moeten zij het hebben van vakanties, dagjes uit en weekendjes weg waar ze kunnen zwemmen. Tijdens ons kampeerweekend hebben de kinderen volop gebruik gemaakt van het zwembad en hebben daar flink van genoten. Naast zwemmen wilden zij altijd al eens midgetgolfen en ook dat hebben we tijdens ons kampeerweekend gedaan. Vooral Lucas vond dit heel erg leuk om te doen. Eva ook maar zij had het al iets eerder gehad en koos voor het boerenspringkussen.

Op de bucketlist stonden nog veel meer dingen, maar dit is alvast een deel er van. Behalve boten kijken aan de Maas is het ons de afgelopen tijd alvast gelukt om de rest van de bovenstaande activiteiten te doen dus we zijn al goed op dreef zoals je ziet. Quality-time met het gezin vind ik erg belangrijk, vooral nu we in een tijd leven waarbij we te snel (ikzelf helaas ook) terug grijpen naar de telefoons. Op deze manier proberen we bewuster bezig te zijn om te genieten van elkaar.

Hebben jouw kinderen ook een bucketlist?

gastbloggerthuisleven

Verschillende bloggers en/of bedrijven die eenmalig een blog op Thuisleven willen plaatsen vanwege interessante content voor onze lezers